Antonio Tajani európai
ipari biztos bejelentette, hogy az ipari miniszterek összejövetele Brüsszelben.
dec. 10-re várható, itt fogják «koordinálni»
azokat az akciókat, melyekkel az uniós gépkocsigyártás válságával akarnak
szembenézni. De azért figyelmeztetett:
«nem mi fogjuk megmondani, hogy a konstruktőrök bezárják-e üzemeiket vagy ne.
Mi csak a restrukturációhoz asszisztálunk».
Az európai autógyártás többezer
munkahelyének megszüntetése folytatódik. Nagy-Britanniában a Ford multinacionális
vállalat két üzemét zárja be (Southampton és Dagenham) ezzel 1 400 dolgozót
munkanélküliségbe taszítva, Belgiumban (Genk) már korábban bejelentette, 4 300 dolgozót tesz az utcára.
Az Európai Befektetési Bank az
elmúlt 5 évben 14 milliárd euró kölcsönt nyújtott az Európai Unióban a gépkocsigyártásnak.
A Fordnak 190 milliót törökországi modernizációra –
mielőtt az bezárta két angol üzemét …
A Ford már korábban 100 millió
eurót fektetett be a Kocaeliben található,
hatezer főt foglalkoztató török üzembe, ahol ezentúl az eddig Southamptonban gyártott
modellt, a Ford Transitot készítik.
Az Európai Befektetési Bank tehát
dömpinget valósít meg, vádolta azt Van
Brempt belga EP-képviselő, mire az EBB válasza
az volt, hogy az Európai Tanács kérésére
cselekedett.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.