2012. november 2., péntek

A szigorítások közvetlen következményei


BELGIUM


A Duferco-NLMK la louvière-i vasipari üzeme 1200 dolgozójából 601-et elbocsát, a maradéknak pedig csökkenti bérét. A helyi és regionális gazdaságot a munkanélküliség már eddig is súlyosan érintette, ezzel most még két ipari vasúti pályaudvart is be kell zárni.


Holott nem váratlan természeti csapásról van szó, a probléma szorosan kötődik a genki Ford-üzem és a liège-i Arcelor Mittal megszűnéséhez. A vasipar különösen érzékeny a recesszióra, a tőke keveselli a jelenleg elérhető profitot, a kereslet csökken, az elbocsátások és munkabércsökkentések megszaporodnak, a vásárlóerő kisebb, a kör bezárul…  

Van-e ok arra, hogy tömegesen munkahelyek szűnjenek meg?

Ez a gyár a 14. leggazdagabb (740 millió euróval) belga család, a Boël-család tulajdona volt, melyről 1999-ben mondott le, mivel nem hozott neki elegendő hasznot. Ma már csak a pénzügyi világ legparazitább spekulációiban részvényezik…
A jelenlegi két tulajdonos egyike, az NLMK-csoport óriási konglomerátum 60 ezer alkalmazottal. 2011-ben 1,3 milliárd dolláros haszonnal zárt.
A másik, a Duferco világszinten 2010-ben 68 millió dollárt és 2011-ben 77 millió dolláros hasznot realizált. 2009 és 2011 között összeladását 22 %-kal növelte. A Duferco ingyen jutott hozzá La Louvière-ben és Clabecq-ben a nehézipari berendezésekhez, s amikor az NLMK-val társult 2011-ben, 600 millió dollárt vágott zsebre.

Ezek az üzemek tehát rentábilisak. A két tulajdonos csoport óriási fiskális előnyöket kapott közpénzekből, és munkáltatói hozzájárulásaikat mérsékelték. Követelni kell az elbocsátások megtiltását – ellenkező esetben pedig elkobzását, és az összes kedvezmény visszafizetését!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.