BELGIUM
A Duferco-NLMK la louvière-i vasipari üzeme 1200 dolgozójából
601-et elbocsát, a maradéknak pedig csökkenti bérét. A helyi és regionális
gazdaságot a munkanélküliség már eddig is súlyosan érintette, ezzel most még
két ipari vasúti pályaudvart is be kell zárni.
Holott nem váratlan természeti csapásról van szó, a probléma
szorosan kötődik a genki Ford-üzem és a liège-i Arcelor Mittal megszűnéséhez. A
vasipar különösen érzékeny a recesszióra, a tőke keveselli a jelenleg elérhető
profitot, a kereslet csökken, az elbocsátások és munkabércsökkentések megszaporodnak,
a vásárlóerő kisebb, a kör bezárul…
Van-e ok arra, hogy tömegesen munkahelyek szűnjenek meg?
Ez a gyár a 14. leggazdagabb (740 millió euróval) belga család,
a Boël-család tulajdona volt, melyről 1999-ben mondott le, mivel nem hozott
neki elegendő hasznot. Ma már csak a pénzügyi világ legparazitább spekulációiban
részvényezik…
A jelenlegi két tulajdonos egyike, az NLMK-csoport óriási
konglomerátum 60 ezer alkalmazottal. 2011-ben 1,3 milliárd dolláros haszonnal zárt.
A másik, a Duferco világszinten 2010-ben 68 millió dollárt
és 2011-ben 77 millió dolláros hasznot realizált. 2009 és 2011 között összeladását
22 %-kal növelte. A Duferco ingyen jutott hozzá La Louvière-ben és Clabecq-ben
a nehézipari berendezésekhez, s amikor az NLMK-val társult 2011-ben, 600 millió
dollárt vágott zsebre.
Ezek az üzemek tehát rentábilisak. A két tulajdonos csoport óriási fiskális előnyöket
kapott közpénzekből, és munkáltatói hozzájárulásaikat mérsékelték. Követelni
kell az elbocsátások megtiltását – ellenkező esetben pedig elkobzását, és az
összes kedvezmény visszafizetését!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.