♦ Május 22-én három vasutasszakszervezet sztrájkolt és Párizsban tüntetett. A vasútreform terve meg akarja nyitni a a vasutat a verseny előtt, ezt írta elő az Európai Bizottság a negyedik vasúti csomagban. Azt állítja, hogy ez oldja majd meg az SNCF és RFF1997-es elkülönítésének problémáit, melyet már akkor az EU erőszakolt ki. A program ipari és kereskedelmi jelleg szerint háromfelé akarja szakítani a vasutat. Az adósságot a produktivitással kellene felszámoltatni, de ez – a szakszervezetek szerint – nem mehet a munkahelyek és a státusz megszüntetésének rovására. 2014-re már 1432 munkahely megszűnését jelentették be és új szabályozást az önkéntes távozásra.
♦ Hollandiában az európai választásokon rekordszintű volt a távolmaradás. A szavazók mindössze 35 %-a vett részt. A hatalmon lévő pártok szokásos megszigorításánák «jutalma» azok súlyos veresége: a liberális VVD 12,3 %-ot kapott, a szociáldemokrata PvdA 9,8 %-ot, a szélsőjobb (PVV) 12,7 %-ot (La Tribune május 22).
♦ A 11 millió görög közül 3 milliónak nincs társadalombiztosítása, ez az eredménye a 4 éve folyó megszorítási politikának. A gyermekek oltása elmarad, a várandós nőknek ki kell fizetniük a vizsgálatokat és a szülést – jelenti a Világ orvosai szervezet. Eközben a kormány újabb egészségügyi kiadáscsökkentésre készülődik.
♦ A PSA (Citroën-Peugeot) a C3 jelenleg teljes mértékben a franciaországi Poissyban folyó gyártását Szlovákiába fogja áthelyezni.
♦ Az Európai Számvevőszék arra jutott, hogy Magyarország
az európai pénzeket nem mindig az igényelt cél szerint költötte. Túl sok volt a
tanácsadói díj, a bérek és az eszközök aránya a vizsgált pályázatok
többségénél. Büntetés jöhet. Rutineljárásokról van szó, és minden tagállamban
rendszeresen előfordul, az EU-ban futó közel 500 operatív program közel fele
áll valamilyen vita miatt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.