2010. december 8., szerda

A peticióról

Autonóm szakszervezetek, ÉSZT, Liga, SZEF, Munkástanácsok, MSZOSZ

A magyar szakszervezeti mozgalom vezetőihez

Tisztelt Hölgyeim, Uraim!

A szakszervezetek hosszú harcban jöttek létre éppen a dolgozók, a munkásosztály sajátos érdekeinek képviseletére, s a munka világa elleni támadások kereszttüzében rájuk ma még inkább szükség van azért, hogy legalapvetőbb igényeink, közöttük a tisztes nyugdíjbavonulás megvalósulhasson.
Ezért fordulunk Önökhöz petíciónkkal, Önökhöz, akiket azért választottunk, hogy vezessék a szakszervezeti mozgalmat, védjék jogos elvárásainkat és akik nyilván meg is tesznek mindent a dolgozókért.
Fiatalok, kismamák, tanulók, munkanélküliek, dolgozók, nyugdíjasok írták alá a petíciót:

„...mélységes sérelmem és elégedetlenségem szeretném kifejezni a "40 év munkaviszony”-ra való lecsökkentéshez – mely a választási igéreteknél 40 év szolgálati időként szerepelt. Lényeges a különbség , ha nagyon sok személynek ez a forma semmit nem jelent is.”
„Játék a szavakkal: szolgálati idő – jogosultság – munkaviszony... De a mi életünkkel játszanak!””
„Konkrétan az én esetem : 34 ,5 év munkaviszonyom van / Ekkor volt egy mindent elsöprő létszámleépítés / 3 hónap passzív táppénz, munkanélküli idő 1 év, és azóta az idő szülővel ápolási díj. Felneveltem 2 gyermeket. Tehát mindent összevetve jövő tavaszra megvan a 40 év szolgálati idő....de nem munkaviszony. Amit felsoroltam ezek mind beleférnek a szolgálati időbe, el is ismerte a NYUFIG. Itt érzem teljesen becsapottnak én is magam . Az én koromban már nem lehet elhelyezkedni. Miből éljek???? A választási igéretekben szolgálati idő szerepelt, és minden érintettben élt a remény , hogy végre lesz egy kis biztos pénz... „
„Igy ebben a formában elfogadhatatlan a törvény tervezet, nagyon inkorrekt ...itt egy beígért terv teljesitését kell megvalósitani és ugyan azokkal a passzusokkal !!„
„56 éves vagyok, 3 gyermeket neveltem fel, 11 éve özvegyen. Szolgálati időm 41 év. Ipari tanulóként is heti 4 napot dolgoztam. A jóhiszeműséggel való visszaélés az ,amit a FIDESZ tett velünk! A választási kampány során szolgálati időt igértek. Ha tudom, hogy ennyire zsiványak, sosem szavazok rájuk.”
„Nyugdíjunkat akarjuk: a gyerekneveléssel töltött időszak és a szakmai képzés, a munkanélküliség beszámítását kérjük.”
„Kérjük az ígéretek betartását!”
„Ezúton csatlakozom a tiltakozáshoz, mely a nők 40 év munkaviszonyával kapcsolatos. Nem ezt ígérték!”
„Szakmunkástanulóként már fizettem a nyugdíjjárulékot, ugyanígy munkanélküliként is, most ez mégsem számítana.... 55 évesen 12-16 órázok; régóta nem vagyok egészséges, de nem merem kiíratni magamat, dolgoznom kell...”
„Én szakmunkásként kezdtem és igy mentem feljebb és feljebb. Szeptember 1-én lett meg a 40 éves munkaviszonyom ,azonban 2 hónapig munkanélkülin voltam, mert a nagy híres Nestlénél aki elmúlt 50 éve,s az már nem kell. Ez a két hónap miatt, na meg nem tudom , hogy bele fogják- e számítani a szakmunkásképzést . De úgy néz ki hogy nem. Tehát jól becsaptak minket akik rájuk szavaztunk. Mire kell a 0,5 % nyugdijjárulék emelés? Nagyon remélem hogy sikerül valamit még a végső döntésig elérnünk.”
„Az idősebbeknek egyre tovább kell dolgozniuk, a fiataloknak nem jut munka. Mi lesz az új nemzedékkel?”
„Álljunk ki szerzett jogainkért!”

A magyar dolgozóknak van igazságérzetük, keresik az utat hogyan tudják érdekeiket érvényesíteni. Kérem Önöket az ő nevükben, hogy minden módozatot igénybe véve álljanak ki eme petíció mellett, mert nem lehet elfogadni, hogy saját választott érdekképviseleti szerveik cserben hagyják őket.
Tiszteletteljes üdvözlettel:

Somi Judit, a szervezők nevében
Csatolmány: aláírt petíció

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.