2010. január 24., vasárnap

LMP avagy Lófaszt Más a Politika

Címkék: politika lmp vélemény

Bajban vannak a hozzám hasonló baloldali nézeteket valló szavazók. Sólyom László talán még ma kiírja a választások időpontját, előlünk pedig elfogyott a választható alternatíva. Az MSZP jelenlegi formája leginkább egy kiherélt, műfogával parizeres szendvicséért vicsorgó hiénára hasonlít. Az SZDSZ maradéka elfér egy panel garzonjának beépített szekrényében, jobbra hátul nagymama meggybefőttje mellett. Meg egyébként is, ha az a liberalizmus amit ezek az arcok képviselnek, akkor én nem akarok liberális lenni. Zsebsztálin szervezete a vezér körül kialakult személyi kultusszal engem Rákosi elvtárs-pajtásra emlékeztet, ezért sem reális opció. A Jobbik álmodtam egy világot magamnak alapokon nyugvó szélsősége is nagyon távol áll tőlem. Az MDF mögött még lehet egy küszöbugrásnyi támogatottság, náluk éppen párt nincs, amit támogatni lehet. Illetve Ibi néni az ő hű Károlyával éppen a piacon vásárol, majd kiderül melyik káder elveit lehet megvásárolni Lengyel Zoltáni módon.

Egy csak egy alakulat maradt széles e vidéken, kicsit körbe jártam őket a saját szubjektív elvárásaim szerint. Lehet Más a Politika! -mondják, én pedig a szkeptikusok idegenkedésével fogadom a "más" és a "politika" szavakat azonos szókapcsolatban. Nem lőttem mellé ezzel. Legalábbis nem nagyon.

Bedobtam nevüket a keresőbe, és szemezgettem a találatok között. Remek érzékkel kattintottam erre a videóra, és képedtem el azonnal: káprázik a szemem? Mert esküdni mernék, hogy lejárató kampány folyik éppen, kevésbé viccesen kivitelezve. Instant populizmus rulez, Schiffer for President, de azonnal!

Másodiknak sikerült belenyúlni a kettős mércén megjelent bejegyzésbe. Nos, az LMP Hogyan Szopassuk Szenesre Dávid Ibolyát Tagozata fél munkát nem végzett. Ez az akció végleg meggyőzött arról, nem baszd meg, a politika nem lehet más! Akkor sem, ha az egész egy orrából zöld fikát bányászó óvodásra hajaz, aki boldogságtól vigyorogva becsurrant a gatyába izgalmában, míg a fikát felkeni a családi ebédlőasztal lapja alá. Aztán ül és vigyorog bambán. Csak a szülei néznek ijedten egymásra, hogy már megint magának nevetgél ez a gyerek.

Vegytiszta Maszop-Fityesz marakodás ez is, csak makro méretben. Ezen bizonnyal megsértődnek páran, ők ugyanis egyenesen az ország negyedik politikai erejének aposztrofálják magukat. Csöndben kérdezem, csak nem a Karácsony Gergely féle Medián Intézetben szaladt meg az optimista ceruza ennyire? Megnéztem azért tuti ami fix alapon a választmányukat is, és láss csodát, két ismerős arcot találtam.

Mile Lajos egyenesen MDF, SZDSZ és Fidesz alapítónak tartja magát, de hozzá köthetjük a Magyar Demokrata Néppártot is. Ami előbb 96-ban kivált, majd 2005-ben vissza tagozódott az MDF-be. Lajossal a választmányban hiteles volt az MDF hakni, lássuk be.

Ivády Gábor mint kistérségi politikus lett ismert. A nevéhez köthető akciókért megsüvegeltem párszor, jókat mulattam az ötletein, Parlament előtti egyszemélyes demonstrálástól a Batyus galoppig, neten cserélt játszótérig. Ő is megjárta a Fideszt, MDF -et, mégsem hittem, hogy lokálpatriótából populista idiótává képes változni. De jött a Persona non Ivád, és átgondoltam ezt a véleményemet is."Mint aktív politikus immáron 6-7 éve küzdök a mindent körülvevő, populista politikai nihil ellen..." -mondja, én pedig csak röhögni tudok, sajnos. Pont úgy küzdesz vele Gábor, mint anyóka a szalonna bőrrel: kiköpés helyett rágod bőszen, minden energiádat beleölve.

Ez a röpke szemlélődés egy dologra volt jó. Szerintem nem lehet más a politika. Így nem. Miből gondoljátok, hogy ha az egyik populista idiótától idegenkedünk, akkor a másikat kedvelni fogjuk? Mert zöld ruhába bújik? Mert fiatal(os) és viccesnek hiszi azt is, ami kurvára nem az? Ha egyszer majd tényleg tovább akartok lépni az ügyeletes bohóc szerepéből, akkor előbb próbáljátok elérni azt, hogy komolyan vehetők legyetek.


Bal mailing list
Bal@nepujsag. hu
http://nepujsag. hu/mailman/ listinfo/ bal_nepujsag. hu

2 megjegyzés:

  1. Ez ebből a cikkből származik és totális félreértelmezés, érdemes a kommentárokat elolvasni: http://varanus.blog.hu/2010/01/22/lofaszt_mas_a_politika

    VálaszTörlés
  2. Igaz, az LMP csak abban különbözik a többitől, hogy ez mindössze amatőr gagyi... Nincs a magyar politikai palettán egyetlen olyan párt(képződményben sem), melyre rá merném bízni a kutyámat. De még a kommentátorok közt se nagyon!

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.