2014. május 5., hétfő

Ki a felelős az odesszai tragédiáért?




 




 

Az odesszai szakszervezeti székházat felgyújtották. Félszázan haltak meg azok közül, akik az «európai demokraták» támadása elől az épületbe menekültek. Borzalmas képeket láttunk, feketévé égett felismerhetetlen korúakat, csak ruhájuk, alkatuk alapján megkülönböztethető fiatalokat, lányokat, asszonyokat.

 

«Ott voltam a téren, a szakszervezeti székháznál. A tűzoltók csak 20 perc múlva értek ki. A rendőrség sehol nem volt. Megbocsáthatatlan.

Miért voltak ott ezek az emberek? Mert az ultrák és az «ukrán hazafiak», dorongokkal, láncokkal, kövekkel, Molotov-koktélokkal futva érkeztek mindenhonnan. Nem volt hova menekülni, ez pedig csapda lett. Én lőfegyvereket nem láttam. Sok volt a nő, az idős ember, aki gyógyszert hozott, egyszerű odesszai emberek. Az épületben is csak ezt láttam.

Egy Molotov-koktélt dobtak be az ablakon, az gyújtotta fel a folyosót, nem lehetett eloltani készülekkel sem. A padlón fekve telefonáltunk össze-vissza segítségért. Vagy 20 perc is eltelt, mikor egy kábelt a radiátorhoz kötöttünk és azon lereszkedtünk. Civilek segítettek lejutnom. Sikerült elmenekülnöm, mert a majdanos «európai demokraták» kezdték összeszedni a túlélőket.

Miért voltam a téren ? Orvos vagyok, ott voltak a barátaim, ismerőseim, nem hagyhattam őket.

… életemben először örökre el akarom hagyni Odesszát, Ukrajnát. Mindegy, hogy hova menjek, csak messze innen.»

 
Vagyim Negaturov, az odesszai költő, aki az orosz történelmet énekelte meg verseiben, szintén az áldozatok között van. Kórházba érkezése után halt bele égési sérüléseibe
 

Ukrajna felosztását Brüsszelben, Washingtonban szervezték. Ők tették csatatérré Ukrajnát. még a nemzetközi elveket és egyezségeket is sértve. Cinikus és aljas az ukrajnai eseményekbe beavatkozása, a népek önrendelkezési jogának semmibe vétele. Példátlan képmutatás az események feletti sajnálkozásuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.