2014. május 23., péntek

Minden úgy megy, ahogy szokott...








♦  Május 22-én három vasutasszakszervezet sztrájkolt és Párizsban tüntetett. A vasútreform terve meg akarja nyitni a a vasutat a verseny előtt, ezt írta elő az Európai Bizottság a negyedik vasúti csomagban. Azt állítja, hogy ez oldja  majd meg az SNCF és RFF1997-es elkülönítésének problémáit, melyet már akkor az EU erőszakolt ki. A program ipari és kereskedelmi jelleg szerint háromfelé akarja szakítani a vasutat. Az adósságot a produktivitással kellene felszámoltatni, de ez – a szakszervezetek szerint – nem mehet a munkahelyek és a státusz  megszüntetésének rovására. 2014-re már 1432 munkahely megszűnését jelentették be és új szabályozást az önkéntes távozásra.


♦ Hollandiában az európai választásokon rekordszintű volt a távolmaradás. A szavazók mindössze 35 %-a vett részt. A hatalmon lévő pártok szokásos megszigorításánák «jutalma»  azok súlyos veresége: a liberális VVD 12,3 %-ot kapott, a szociáldemokrata PvdA 9,8 %-ot, a szélsőjobb  (PVV) 12,7 %-ot (La Tribune május 22).



♦ A 11 millió görög közül 3 milliónak nincs társadalombiztosítása, ez az eredménye a 4 éve folyó megszorítási politikának. A gyermekek oltása elmarad, a várandós nőknek ki kell fizetniük a vizsgálatokat és a szülést – jelenti a Világ orvosai szervezet. Eközben a kormány újabb egészségügyi kiadáscsökkentésre készülődik.


♦ A PSA (Citroën-Peugeot) a C3 jelenleg teljes mértékben a franciaországi Poissyban folyó gyártását Szlovákiába fogja áthelyezni.






Az Európai Számvevőszék arra jutott, hogy Magyarország az európai pénzeket nem mindig az igényelt cél szerint költötte. Túl sok volt a tanácsadói díj, a bérek és az eszközök aránya a vizsgált pályázatok többségénél. Büntetés jöhet. Rutineljárásokról van szó, és minden tagállamban rendszeresen előfordul, az EU-ban futó közel 500 operatív program közel fele áll valamilyen vita miatt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.