A belga állam három régiójának
vezetői megegyeztek abban, hogy a jövőben bevezetik az autósok adóztatását a megtett kilométerek
után, és már a tarifákat is közölték. Az elv az, hogy minden megtett km
után mindenki fizessen aszerint többet vagy kevesebbet, hogy csúcsidőben, vagy
nem, valamint milyen úton közlekedik. A jövőben a városi zóna igénybevétele
km-ként 9 eurócentig mehet; autópályán, -úton 5-ig; alsóbbrendű utakon 6,5-ig –
írja a De Morgen és Het Laatste Nieuws.
A próba a fővárosban
kezdődik febr. 17-én. Csak éjjel 22 és hajnali 5 óra között lehet «ingyen» autózni.
Ez az fajta adó
állítólag nem pluszként lesz bevezetve, «nem
az autó tulajdonlását, hanem használatát» kívánják adóztatni. Kivezetik
majd a forgalmi bevezetési adót, az éves forgalmi adót és a jövedéki adót?
Ugyan kérem! Emlékszünk az elhangzott igéretekre, amikor a diesel-olaj árát emelték
egyre közelebb a benzinéhez, akkor is arról volt szó, hogy majd csökkentik az előbbi
adóját is … Ami szintén sosem lett igaz.
Konkrétan –
nagyon sokba fog kerülni. Ha valaki Wavre-ban lakik és Brüsszel központjában
dolgozik, napi 70 km-t kell megtennie és teljes évvel számolva 1032 eurójába fog kerülni.
Tudvalevő, a tömegközlekedés a nagyvárosokban még elmegy, de azokon kívül rendkívül
gyatra és drága. Viszont annak fejlesztéséről egy hang nem esik. Mit tesznek
majd azok, akik foglalkozásukból adódóan egész nap vezetnek (rendkívül alacsony
jutattásért), ki fizeti meg a dolgozók pluszköltségeit?
A hivatalos cél
persze, hogy «az emberek hozzáállása változzon,
nyúljanak bátran az alternatív közlekedéshez, ne legyenek állandó közlekedési
dugók» védekezik Bruno De Lille brüsszeli mobilitási államtitkár.
A projekt
technikai hátteréről egyelőre nincs szó, szakemberek szerint egy évtized kell
teljes bevezetéséhez. Remélhetőleg addigra olyan politika születik, amely a valós
gondok megoldását nem szüntelen adóemelésekkel kívánja megoldani.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.