2014. április 23., szerda

Az Unió kötelezővé akarja tenni az e-Call «okos kémchipet» a személygépkocsikban



2015-től minden forgalomba hozott autót kötelezően fel kell szerelni az e-Call rendszerrel. A biztonság csak ürügy, az autók követhetőek lesznek, a beszerelendő szerkezet révén a rendszer a (magán) mentőszolgálatok automatikus elérését teszi lehetővé.
Honnan támadt az éca az európai bizottsági fejekben?
Az ötlet még jónak is tűnhetne. Ez azonban a (főleg német) autóipar igénye, amely előtt a Bizottság  alázatosan hétrét görnyed. Az «okoschipet» egy egész sor magánszolgáltatás számára fogja bevezettetni, költségeit azonban a «fogyasztónak» kell viselnie. Komoly ellenérveket vet fel a követhetőség kérdése. A magánélet tiszteletben tartása, annak törvényesen védelme hogyan oldható meg? Ki lehet majd teljesen kapcsolni a szóbanforgó szerkezetet? Techikailag hogyan lehet megvalósítani? Kik, milyen hatóságok, cégek férhetnek hozzá a regisztrált adatokhoz?
De nem csak a gépkocsiipar előtt nyílik óriási piac, a magánszektor más területein is. Például a közszféra mentőkocsijai, ha baleset történik, nem fognak rendelkezésre állni, mert a rendszerben elsősorban a magánszektort fog szerepelni, autonóm módon jön a döntés arról, kihez fut be a segélyhívás. Milyen alapon részesíti előnyben  a magánszektort? A dolog feltűnően hasonlít a mentők privatizálására, amely nagyon veszélyes ùt, mivel a magáncég nem az állampolgár, hanem saját érdekeit tartja szem előtt. Ismét arról van szó, hogy az egész hadműveletnek a nagytőke lesz a nyertese.
A legnagyobb képmutatás azt állítani, hogy az állampolgárok nyernek vele…
Az Európai Parlament liberális, konzervatív, szocialista képviselői többsége azonban nem csinált gondot ebből, mivelhogy megszavazta… Kész tény elé állítottak a választóikat, akiknek viszont nem marad választási lehetőségük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.