2015-től minden forgalomba
hozott autót kötelezően fel kell szerelni az e-Call rendszerrel. A biztonság csak
ürügy, az autók követhetőek lesznek, a beszerelendő szerkezet révén a rendszer
a (magán) mentőszolgálatok automatikus elérését teszi lehetővé.
Honnan támadt az éca az európai bizottsági fejekben?
Az
ötlet még jónak is tűnhetne. Ez azonban a (főleg német) autóipar igénye, amely előtt a Bizottság alázatosan hétrét görnyed. Az «okoschipet» egy egész sor
magánszolgáltatás számára fogja bevezettetni, költségeit azonban a «fogyasztónak»
kell viselnie. Komoly ellenérveket vet fel a követhetőség kérdése. A magánélet
tiszteletben tartása, annak törvényesen védelme hogyan oldható meg? Ki lehet
majd teljesen kapcsolni a szóbanforgó szerkezetet? Techikailag hogyan lehet
megvalósítani? Kik, milyen hatóságok, cégek férhetnek hozzá a regisztrált
adatokhoz?
De nem
csak a gépkocsiipar előtt nyílik óriási piac, a magánszektor más területein is.
Például a közszféra mentőkocsijai, ha baleset történik, nem fognak rendelkezésre állni, mert
a rendszerben elsősorban a magánszektort fog szerepelni, autonóm módon jön a
döntés arról, kihez fut be a segélyhívás. Milyen alapon részesíti
előnyben a magánszektort? A dolog feltűnően hasonlít a mentők
privatizálására, amely nagyon veszélyes ùt, mivel a magáncég nem az állampolgár,
hanem saját érdekeit tartja szem előtt. Ismét arról van szó, hogy az egész
hadműveletnek a nagytőke lesz a nyertese.
A
legnagyobb képmutatás azt állítani, hogy az állampolgárok nyernek vele…
Az Európai
Parlament liberális, konzervatív, szocialista képviselői többsége azonban nem
csinált gondot ebből, mivelhogy megszavazta… Kész tény elé állítottak a választóikat, akiknek viszont nem marad választási lehetőségük.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.