Dr. M. Erika elkövető (a gyulai
bíró) nem rosszabb a magyarhoni keresztyén-úri középosztály szánalmas
átlagánál, szegény, félrevezetett, megtévesztett asszony, akinek ezt a sötét
ballépését majd el kell titkolnunk unokái elől.
A gyulai törvényszék elutasította pár újfasiszta paramilitáris szervezet
föloszlatására irányuló ügyészségi indítványt. Az ítélet indoklásának szövegében is említi a bíró, hogy a
helyi „gárdakapitány” (bandavezér) így foglalja össze hadainak világnézetét:
„…úgy szaporodnak ezek a férgek [ti. a cigányok], mint a patkányok… El kell
zavarnunk a rajtunk élősködő, horgas orrú érdekeket kiszolgáló, magyarpusztító,
országromboló, hazaáruló bűnbandát a Kárpát-medencéből” [azaz a nyilasokon
kívül mindenkit].
Az újfasiszta/neonáci
rohamosztagok ún. menetelései (megfélemlítő fölvonulásai) a gyulai törvényszék
szerint nem jelentenek nagy gondot:
„Megállapítható, hogy az
alperes tagjai egyenruhában, menetoszopban, katonai vezényszóra felsorakozva
indultak csoportokra szakadva járőrözni a település utcáin. Egy ilyen
megnyilvánulás ugyanakkor a törvényszék álláspontja szerint jellegénél fogva,
bár szorongást kelthet a helybeliekben, azonban maga a menetelés, nyilvános
felvonulás jogát a gyülekezési jog garantálja.” (Itt a bíróság nincs
tekintettel a jogi precedensre, a Magyar Gárda betiltására.)
De a gyulai bíró nemcsak a
kifejezési és gyülekezési szabadságot védi, hanem tartalmi kérdésekbe is
belemegy, hogy az alperes indítékait mélyebben megérthesse:
„A »cigányság« mint kategória
nem elsődlegesen faji alapon értelmezhető, hanem az ekként jelzett életformát
követő, faji hovatartozástól függetlenül a lakosságnak egy elkülönült, a
többségi társadalom hagyományos értékeit és a már hivatkozott jogszabályok
által is védett értékeket semmibe vevő csoportjaként, akik egy bizonyos
munkakerülő életforma, a magántulajdont, együttélési normákat nem tisztelő
erkölcsi felfogás követői.”
Tehát a „cigány” erkölcsi
(erkölcstelenségi) kategória, amely – habár nem értelmezhető faji alapon – mint etnonímia (azaz mint etnikai megnevezés)
bizonyos erkölcsi tulajdonságokat implikál az adott etnikum körében: azaz faji
alapon értelmez. A bíróság nem érzékenykedik, kíméletlenül rámutat a
kellemetlen „tényekre”:
„Nem elhallgatható tény […] a
cigány származásúaknak az elkövetői körben való viszonylag magas aránya. Ebből
adódóan, bár a cigányok és a bűnelkövetők köre nem azonos […], az átfedések
alapot adnak az anomáliák »cigánybűnözésként« való megfogalmazására.” Iustitia
bekötött szeméről lecsúszott a kendő. A „menetelő” újfasiszta szervezetek a jog
által – az általános vélelem szerint – ártatlannak, ráadásul megvédendő
honpolgárnak tételezett lakossági csoportokat félemlítettek meg, amelyeknek a
minősítése tekintetében az esetleges bűnügyi statisztikák nem mondanak (nem
mondhatnak) semmit. Azonkívül a jog azt sem engedné meg, hogy bűnözőket vagy
büntetett előéletű személyeket félemlítsenek meg, hiszen függetlenül az illetők
jogi életrajzától, vannak elidegeníthetetlen jogaik, amelyek semmilyen
körülmények között nem szűnnek, nem szűnhetnek meg.
A bíróság mindenféle jogi
relevancia vagy tárgyi szükség nélkül adott hangot rasszista nézeteinek az
ítélet indoklásában. Ezek a nézetek elterjedtek – újabban a balközép-balliberális
publicisztika is úgy vélekedik, hogy az ilyesmit csak „a belvárosi
megmondóemberek” (értsd: zsidó értelmiségiek) ellenzik „a fővárosi kultúrharc”
keretében (idézet a Népszabadságból), amivel
meghitt módon utalnak „a bűnös Budapest” bájosan fehér-különítményes
metaforájára: ismétlem, az április 6-ai választások után mindezt nemcsak a
szélsőjobboldali, hanem a balpolgári, „minőségi” napisajtóban, portálokon,
blogokon olvashatjuk –, de amit magánemberek megengedhetnek maguknak, azt a
magyar állam NEM. (Ezeket a magánembereket félfasisztává gyávult oktondiaknak
tekinthetjük, de jogukat a visszataszító ostobaságaikhoz nem tagadjuk. Azt a
divatos véleményüket, amely szerint az antirasszizmus, antietnicizmus,
antinacionalizmus életismeret híján szűkölködő, ideológiailag megszállott,
beszűkült tudatú, mereven utópista doktrinérek merő előítélete, amelyre rácáfol
a gazdag, a diadalmas Élet, százötven éve ismerjük, és ugyanannyi ideje tartjuk
berezelt, rosszhiszemű állatságnak.)
A bíróság a közmeggyőződés rangjára
emelkedett (recipiált) fajgyűlöletet avval a rendíthetetlen nyugalommal
hirdeti, amellyel rendszerint a cáfolhatatlan, ráadásul erkölcsileg helytálló,
a mérvadó tekintélyek által elfogadott hittételeket szokás. A bíróság
ítéletében a magyar állam szólal meg, amely – kollektív, testületi hite szerint
– a magyarországi társadalom konszenzusára támaszkodhat. (Ilyen konszenzus
persze nincs, a reakciós földcsuszamlás, a magyarországi mérsékelt „baloldal”
összeomlása, szétzüllése, tartásának trágyává puhulása ellenére se.)
Nem hiszem, hogy dr. M. Erika
elkövető (a gyulai bíró) rosszabb volna a magyarhoni keresztyén-úri
középosztály szánalmas átlagánál, szegény, félrevezetett, megtévesztett
asszony, akinek ezt a sötét ballépését majd el kell titkolnunk unokái elől. Ha
a nagyi generációja szerint semmi különös nem történt 1944 nyarán, az unokák
majd azt is elhiszik, hogy 2014 nyarán se voltak rasszista alkotóelemei a
magyar állam hivatalos karakterének, az ilyen bírósági szövegek pedig majd az
akkori gyökértelen kozmopoliták képzelődéseinek minősülnek 2084-ben. Mindenki
tudja majd, hogy a nagymama rasszista szövegeinek fölidézésével csak
Magyarországot akarják majd lejáratni a jövendő idegenszívűek, pedig ránk
maradt a nagymama által kötött rózsaszínű rékli, ami kielégítően bizonyítja,
hogy keblében emberszerető szív dobogott valaha. Szóval nem kell elkeseredni,
Erika néni.
Azt sem kétlem, hogy a fölsőbb
bíróság majd megsemmisíti ezt a túlságosan naiv, szofisztikáltabb formában
azonban a „jobb emberek” által osztott, fasiszta árnyalatú közhelysorozatot, s
a begyulladt és – részben – megveszett „ellenzéki” közvélekedés megnyugodhat,
hogy legalább a gyermetegrasszizmust nem
engedik törvényerőre emelkedni.
Akkor is: a gyulai törvényszék
ítéletében – s ne feledjük, hogy a hatalmi ágak közül a bírói ágnak van a
legnagyobb tekintélye – a magyar állam szólt. Az igazságügyi miniszter és a
Bírói Hivatal elnöke nem rohant a Kossuth rádióba, hogy hangot adjon
sajnálkozásának, s hogy biztosítsa roma honfitársainkat, hogy az állam őket is
védi, mint minden honpolgárt és országlakost. Az MSZP békési elnöke szerint –
attól a kis cigánygyűlölettől, antiszemitizmustól és aprócska
antidemokratizmustól eltekintve – a Jobbik programja voltaképpen baloldali program. (Mintha lehetséges volna
baloldali program egyenlőség, legalább
jogegyenlőség nélkül.) A rémületében félig-meddig elfasult megyei MSZP-elnök nyilatkozata azt
mondja ki, hogy az új magyar faji államnak nincs alternatívája. Némelyek
csinálják, a potenciális ellenfelek pedig gyáván azt mondják, hogy ez
irreleváns.
A minden mértéken túli
egyenlőtlenség, a négymillió koldus Magyarországán a társadalmi bajok
megoldására csak az elnyomás fokozása merül föl eszközként. Az egyik
„demokratikus” ellenzéki párt már a közmunkások számát kevesli, ahelyett, hogy
a munkanélküli-segély folyósításának meghosszabbítását és összegének növelését
követelné. Tehát elfogadja a legszegényebbek elleni illegitim kényszert, a
nemzetközi munkajog fölháborító megsértését. Teljes kapituláció mindenütt.
Erre kell majd emlékezni, ha
gyermekeink és unokáink megkérdezik, hogy mi történt itt 2014 tavaszán és
nyarán. Amikor kezdett kialakulni a magyar faji állam, akkor a magyarországi
demokraták, mérsékelt baloldaliak a fegyverletétel módozataival voltak
elfoglalva. Az ellenállás minden gesztusát a gúny harsány kórusa fogadta az
ellenzéki sajtóban, papíron és interneten. Az ellenzék ügyetlenségeit, pár
értelmiségi butaságait erőteljesebben támadták, mint a fasizmust. A jobboldal
győzelméből hovatovább arra következtetnek, hogy a jobboldalnak igaza van,
hiszen sikerült becsapnia a többséget. A győzelem mindent igazol.
S ebben a hangulatban miért ne
bántanák és aláznák meg a leggyöngébbeket? Az, hogy gyöngék és szegények,
bizonyíték rá, hogy ennyit érdemelnek. Az, hogy nincs pénzük, annak a jele,
hogy rosszak az erkölcseik. A legelvetemültebb kapitalizmus fasisztikus
apológiája egyre elfogadottabb. Miért is ne lenne? Mindent áthat az erő
csodálata.
Pár évtized múlva az ország
fele cigány lesz. Keservesen kell majd megfizetni a mai bűnökért.
A huszadik század elején
ugyanezen a hangon írtak és beszéltek az oláhokról, a rácokról, a tótokról.
Azóta is álmélkodunk a trianoni tragédián. Pedig Mocsáry Lajostól kezdve
számosan megjósolták, mi lesz a következmény. Őrültnek, élettől elszakadt,
dogmatikus idealistáknak tekintették őket. Adynak és Jászinak, Kunfinak, Szabó
Ervinnek, Kassáknak nem volt és nem lehetett parlamenti mandátuma. Kisebbségben
voltak, nem számítottak. Hiába beszéltek, hiába beszélnének ma is.
Üdvözlet a győzőnek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.