Civil Közoktatási Platform
Balog Zoltán Miniszter Úr részére
Emberi Erőforrások Minisztériuma Budapest
Tárgy: A CKP válasza az EMMI Köznevelésért Felelős
Államtitkárság 2016. 03.03-i levelére
Tisztelt Miniszter Úr!
Megkaptuk Thaisz Miklós főosztályvezető úr válaszát az Önhöz
címzett, a Civil Közoktatási Platform követeléseivel kapcsolatos tárgyalást
javasló levelünkre.
Örömünkre szolgál, hogy mint írják, az általunk 12 pontban
megfogalmazott, azonnali megoldást igénylő problématerületek Önök által is
ismertek. Kérjük tehát, hogy elhárításukra haladéktalanul hozza meg a szükséges
döntéseket. Meggyőződésünk, hogy minden késlekedés indokolatlan és káros Magyarország
számára.
Élére állítjuk tehát a kérdést: kész-e a haladéktalan
döntések meghozatalára? Mi készen állunk az azonnali egyeztetésre. Az Önök
által ajánlott tárgyalási formát azonban nem fogadhatjuk el. Miként megelőző
levelünkben alapos okkal írtuk: A Civil Közoktatási Platform „…a Köznevelési
Kerekasztal munkájában nem vesz részt, mert annak reprezentativitása nem
biztosított. Érdemi válaszként tehát csak olyan tárgyalás feltételeinek
elfogadását tekinthetjük, amely nyílt, szakmai alapokon nyugszik, szereplői
reprezentálják a nevelés-oktatás szakmai, érdekvédelmi és civil közösségeit.”
Ilyen előzmények után a Köznevelési Kerekasztalhoz történő
meghívásunkat nem tekinthetjük őszinte gesztusnak: azt a közvéleményt
félrevezetni szándékozó, taktikai kísérleteként értelmezzük.
Miniszter úr, készen áll a 12 pont azonnali orvoslására és
érdemi tárgyalásra?
A közoktatás válságban van. Akut problémáinak megoldása és
rendszerszintű átalakításának munkája felkészült, erős, legitim partnereket
feltételez a tárgyalóasztal mindkét oldalán. A Civil Közoktatási Platformban és
a Tanítanék Mozgalomban megjelenített szaktudás, elszántság és erő immár
megkerülhetetlen: szakmai, érdekvédelmi, iskolahasználói közösségeink a
gyakorlatból ismerik a gondokat és képesek stratégiai gondolkodásra.
A Civil Közoktatási Platformot alapító félszáz szervezet nem
kívánja kisajátítani a tárgyalásokat. Hangsúlyozottan nyitottak vagyunk bármely
a nevelésben-oktatásban érdekelt szervezet csatlakozására, amely elfogadja a
Civil Közoktatási Platform alapításakor deklarált célokat, követeléseket.
Tisztelt Miniszter Úr!
Az előrelépés érdekében a következő javaslatot tesszük
tárgyalások technikáját illetően: 1. Nyilvánítsa ki a Minisztérium, hogy kész
az alapkérdések, a rendszerszintű átalakítási folyamatok tárgyalására. Civil
Közoktatási Platform 2. A tárgyalási szerkezet legyen kétoldalú. A Civil
Közoktatási Platform képviselőivel megegyezésre törekedve, egyeztetések
határozzák meg a tárgyalások személyi összetételét, munkarendjét, elnevezését és
munkájának tartalmát. 3. A tárgyalás a rövid távon sürgős megoldást igénylő
kérdésekkel kezdődjék, majd az oktatás alapvető átalakításának kérdéseivel
folytatódjék. A Köznevelési Kerekasztal jelenlegi témái a kérdéseknek ebben a
két nagyobb csoportjában kapjanak helyet. 4. Mivel a tárgyalások eredményeinek
végrehajtása a kormány politikai akaratán és felelősségén múlik, elvárásunk,
hogy a kormány részéről döntési pozícióban lévő felelős vezetők, elsősorban Ön,
illetve a területért felelős államtitkár vezessék a tárgyalásokat,
felhatalmazva pénzügyi kötelezettségvállalásokra is.
Budapest, 2016. március 5.
Érdemi válaszát várva, üdvözlettel,
Ercse Kriszta Miklósi
László Puskás Aurél
a Civil Közoktatási Platform szóvivői
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.